Lenterolletjes met gerookte eendenborst

Gisteren vrijdag. Dat is bij mij dus zo een dagje dat ik geen zin heb in normaal eten. Ofwel wil ik iets afhalen (friet, pizza, Chinees...) ofwel kies ik voor een gelijkaardig homemade-verhaal. Gisterenavond heb ik geopteerd voor verschillende kleine hapjes. Klein, maar véél te véél gemaakt natuurlijk.

Eén van de dingen die er tussen zaten, waren lenterolletjes met gerookte eendenborst. Een soort van koude loempia-rolletjes dus.

Ingrediënten

  • Rijstpapier
  • 90 gram gerookte eendenborst
  • 1 grote wortel
  • 1/3 komkommer
  • 1/3 gele paprika
  • glasnoedels
  • Zoetzure Chilisaus


  • Bereidingswijze

    Eendenborst in reepjes snijden. Wortel, komkommer en gele paprika met een dunschiller in fijne reepjes snijden. Glasnoedels weken (zie verpakking).

    Telkens een vel rijstpapier weken in koud water. Op een propere keukenhanddoek leggen en bedekken met wat noedels, eendenborst, wortel, komkommer en gele paprika. De uiteinden naar binnen vouwen en dan oprollen. Zo verdergaan tot alle ingrediënten op zijn. De rolletjes die je nu hebt telkens in twee snijden.

    Serveren met de zoetzure chilisaus.

    Smakelijk!

    Reacties