Vegetable Curry

Ik maak regelmatig curry's en meestal met de ready made currypasta's (groen, rood, het maakt me niet echt uit - ik vind ze allemaal wel lekker).

Vorig jaar ben ik eens beginnen experimenteren met verschillende kruidenmengelingen. Uiteindelijk ben ik op dit recept geëindigd. Een vegetarische curry zelfs, zo heb ik niet veel gerechten! Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik er soms nog gebakken kipfilet (in blokjes) bij doe, maar met enkel de groenten is het ook lekker.

Ingrediënten


  • 2 sjalotten, in ringetjes
  • 2 tl mosterdzaadjes
  • 1 el currypoeder
  • 1 groene chilipeper, fijngehakt
  • 1/2 tl gemberpoeder
  • 1 tl kurkuma
  • 2 tl komijn
  • 4 wortelen, in staafjes
  • 1 courgette, in staafjes
  • 100 gram princessenboontjes
  • Een blik kokosmelk
  • Peper & zout

    Bereidingswijze

    Sjalotjes glazig stoven. Currypoeder, mosterdzaadjes, chili, gember, kurkuma en komijn erbij doen en minuutje laten meebakken.

    Groenten en kokosmelk toevoegen. Aan de kook brengen en gaar koken. Kruiden met peper en zout.

    Serveren met gekookte rijst.
  • Reacties

    1. Hallo Tineke,

      bedankt voor het posten van de geweldige recepten!

      Ik lees dat je om medische redenen geen suiker mag eten. Wat doe je dan met producten die van nature uit suiker bevatten? Zoals hier de kokosmelk? Hou je rekening met het koolhydraatgehalte in een product? Koolhydraten worden in het lichaam nl omgezet in suiker.

      Groetjes! Morgen maak ik deze vegetarische curry klaar. :-)

      BeantwoordenVerwijderen
    2. Met producten die van nature uit suiker bevatten is het inderdaad een kwestie van het koolhydraatgehalte te bekijken.

      Nu, voor traagwerkende suikers heb ik persoonlijk geen probleem, snelwerkende wel. Ik heb echter wel een diabeet in de familie ook en de recepten zijn ook door haar getest en gaven toch geen afwijkende suikerwaardes ;)

      Veel plezier met de curry!

      BeantwoordenVerwijderen

    Een reactie posten