10 jaar!

Vandaag een toch wel bijzondere dag voor Tineke's Cucina! Tien jaar geleden kwam mijn eerste blogpost online. Onwennig, zonder foto maar ook al meteen een Italiaans gerecht: sfogliata di ricotta


Tien jaar later kijk ik terug op een heel avontuur, met vele recepten, beurzen, etentjes en events. En ik wil dan ook even de tijd nemen om al die mensen te bedanken die dit mogelijk maakten: mijn al even gekke wederhelft die me op gang zette en aanmoedigde om de blog te beginnen; alle producenten, restaurants, koks, persbureaus, enz voor de inspiraties, producten en samenwerkingen; en ook mijn collega-bloggers voor de fijne momenten samen. Zelfs in tijden van Corona-lockdown hadden we met een aantal foodbloggers de afgelopen weken een online aperitief-momentje: gewoon wat bijpraten met een drankje en knabbeltje in ons eigen kot.  

Het bloggerslandschap is heel erg veranderd in die tien jaar. Blog zijn ook vaker vervangen of aangevuld met Instagrampagina's, influencers en vloggers. Heel wat collega-foodbloggers zijn intussen ook professioneel bezig met food, wat bij mij niet het geval is. Ik koos er ook bewust voor om dat niet te doen. De blog is en blijft een hobby, iets om even creatief mee bezig te zijn. Ik moet het leuk vinden. Zo schrijf ik zeker niet over alles wat ik toegestuurd krijg. Het moet passen binnen het suikervrije concept, het product moet me ook liggen, en ik moet er zelf achter staan.

Vanuit de blog kwamen wel enkele leuke samenwerkingen. Zo maakte ik twee kookboeken, samen met fotograaf Michel Smeets, met servies en benodigdheden van Berghoff Belgium en 't Kookdepot. Er kwam een kleine webshop met producten van Ellphi en mijn eigen koffie-mélange met de Limburgse koffiebranderij Gimo. De webshop heb ik om medische redenen overgedragen aan de goede zorgen van de wederhelft, maar op de blog probeer ik toch nog regelmatig mijn ei kwijt te raken. 


Op naar de volgende jaren dus!

Reacties