Marokkaans stoofpotje van kip en rode linzen

Samen met mijn beste vriendin heb ik een citytrip naar Fez geboekt. We kijken er heel erg naar uit, maar of hij zal doorgaan is nog de vraag... onze vlucht vertrekt normaal op 28/9, maar Ryanair zou gaan staken... Ik droom echter nog even verder van de mooie stad, de medina, en al dat heerlijke eten.

Af en toe probeer ik zo ook eens een 'nieuw' gerecht uit in één of ander thema. Met de trip naar Fez in gedachten koos ik dit keer voor een stoofpotje met rode linzen. Heel eenvoudig om te maken, snel klaar en erg lekker!


Ingrediënten
  • 6 stukken kip (bouten, onderbouten, kipkotelet...)
  • 1 kop rode linzen
  • 1 kop kerstomaten
  • 1 ui
  • 2 teentjes look
  • 1,5 el paprikapoeder
  • 2 laurierblaadjes
  • 1 tl pilli pilli
  • 500 ml kippenbouillon (water + 1 blokje)
  • Verse peterselie

Bereidingswijze

Verhit wat olijfolie in een ovenbestendige pan. Bak op hoog vuur de stukken kip aan. Kruid de kipstukken met peper en zout en hou ze apart.

Snipper de ui en look fijn.

Verhit opnieuw wat olie in de pan. Fruit er de ui en look in. Voeg het paprikapoeder toe en bak nog een minuutje verder.

Voeg de linzen, kerstomaten, laurier, pilli pilli en bouillon toe. Meng en gaar gedurende 30 minuten in een op 200°C voorverwarmde oven.

Werk af met verse peterselie en serveer met krokant brood.

Reacties