*Win!* Mei Plasticvrij

We zijn alweer toegekomen aan de maand mei, en dat is traditioneel de maand waarop er allerhande acties komen om minder plastic en afval te gebruiken.

Wie me al langer volgt weet dat ik ook elk jaar enkele initiatieven hiervoor neem. Vorig jaar begon ik te werken met herbruikbare groentezakjes en rietjes, een initiatief dat ik tot op vandaag nog steeds blijf volhouden. Een jaar geleden keken ze in de supermarkt al wel eens raar op, maar vandaag is dit helemaal ingeburgerd!

Ook BRITA wil mensen aanzetten om minder wegwerpplastic te gebruiken. Toen ik de vraag kreeg om hun campagne in de kijker te zetten was ik dan ook meteen geïnteresseerd. Je kent BRITA vast wel van de grote waterfilter-kannen, maar wist je ook dat ze een "fill & go" fles hebben voor onderweg? Ideaal om de klassieke wegwerp-waterflesjes te vermijden!

In het kader van de actie mag ik ook 3 ECO-bags weggeven gevuld met een BRITA Style waterkan, een BRITA fill & go waterfilterfles, een duurzame lunchbox (met bestek!) en een hervulbare thermomok. Leuk toch?


Wat moet je doen om zo een pakketje te winnen?
  • Like ons op Facebook of Instagram
  • Like BRITA op Facebook of Instagram
  • Geef ons onder onze post (op Facebook of Instagram) jouw beste 'less plastic' tip
Deelnemen kan t.e.m. vrijdag 10 mei.

Ik ging meteen aan de slag met de lunchbox voor een gezonde maaltijd 'on the go'. En helemaal in het kader van afval besparen ging ik aan de slag met producten met zo weinig mogelijk afval. Hoe?
  • Groentjes uit de tuin: pluksla en heerlijke paarse radijsjes
  • Eitjes van de kippen (jammer genoeg niet van bij ons, maar gekregen)
  • Kerstomaatjes koop ik ofwel in bulk, in mijn groentezakjes, ofwel in een kartonnen verpakking (alweer minder plastic!)

Reacties