Rabarber matcha sorbet

De zomer is - eindelijk ! - in het land. Wat hebben we hier toch lang op gewacht. Ik keek vanmiddag rond in de tuin en zag een overvloed aan rabarber. Daar moest ik wat mee.

Eerder deze maand kregen we een doosje Bodhi matcha poeder voor drankjes toegestuurd. En manlief Double Strainger had ook nog wat Garden Gin staan. Met deze ingrediënten moest ik toch een lekkere sorbet kunnen maken?

Het resultaat was fantastisch. Echt de moeite om eens te proberen!

In tegenstelling tot het merendeel van mijn recepten is deze niet suikervrij, ik koos er namelijk voor om een dessertje te maken voor de rest van het gezin ;-)

Ingrediënten

  • 600 gram rabarber
  • 250 gram suiker
  • 150 ml water
  • 1 el Bodhi matcha
  • sap van 1/2 citroen
  • 1 el Garden gin

Bereidingswijze

Schil de rabarber en snij in kleine stukjes.

Doe de rabarber met het water en de suiker in een kookpot. Breng aan de kook, en laat rustig 5 a 10 minuutjes pruttelen tot de rabarber zacht is. Voeg de eetlepel Bodhi toe en roer nog eens goed door.

Doe het geheel in een blender en mix tot een geheel. Meng er het citroensap door. Zet het geheel in de koelkast en laat afkoelen.

Neem het afgekoelde mengsel uit de koelkast en zet in de ijsmachine. Voeg de gin toe en meng tot een smeuïge sorbet gedurende 20 a 30 minuten.

Smakelijk!

Disclaimer: Ik kreeg bepaalde ingrediënten voor dit recept toegestuurd zonder voorwaarde om eender welke post te schrijven en zonder enige financiële vergoeding. Mijn mening in de blogs is steeds mijn eigen persoonlijke mening. 

Reacties