Witloofhapje met blauwe kaas

Zo af en toe kijk ik eens in de koelkast en merk ik dat ik dringend (dringend!) naar de winkel moet. Ik probeer dan wel nog de restjes te verwerken, en soms krijg je daarmee ook echt leuke dingen op tafel. Zo maakte ik deze witloofhapjes met een klein stukje blauwe kaas dat nog overbleef van een kaasschotel.

Het jammere van zo een onverwachte hapjes, is dat ik meestal geen foto genomen heb. Ik koos dan maar voor een leuke stockfoto ;) 

Foto: Jez Timms / Unsplash

Ingrediënten

  • Enkele blaadjes witloof
  • Enkele kleine blaadjes jonge slamix
  • Een stukje blauwe kaas (brokkelige)
  • 1 el pijnboompitten
  • 1 el gedroogde cranberries
  • 1 el witte balsamico-azijn
  • 1 tl honing
  • peper en zout

Bereidingswijze

Verbrokkel de blauwe kaas. Rooster de pijnboompitten.

Meng de kaas met de pijnboompitten en cranberries.

Leg in elk witloofblaadje wat kleine slablaadjes. Lepel er het kaas/notenmengsel over. 

Meng de balsamico en honing met elkaar. Kruid met peper en zout. Lepel over witloofbootjes.


Reacties