Wat een zomer!

Wat een zomer! Op meer dan 1 vlak...

Ik las gisteren op de pagina van Limburgse weerman Ruben Weytjens dat we in Limburg al een maand met temperaturen boven de 25°C zitten, op 1 dagje na (10 juli). En de hittegolf zal deze week officieel worden, want we gaan vlotjes die drie dagen boven de 30°C halen. Puffen en zweten dus, maar ook wel genieten.

En dat brengt me op het volgende 'vlak'. De wederhelft werd vorige week 50. Aangezien we beiden enorme food-lovers zijn, koos ik ervoor om hem geen fysiek cadeau te geven, maar gingen we op pad. Zelf had hij zijn zinnen ook gezet op een etentje bij het Hof van Cleve, en met mijn cadeautje eraan geplakt trokken we drie dagen op pad in eigen land.


We trokken richting Vlaamse Ardennen en verbleven in B&B Maison Kerkhove. Onze eerste B&B ervaring in België en echt een voltreffer. Mooie kamers, rustig gelegen, uitstekend ontbijt en supervriendelijk onthaal. Echt genieten! De bedden waren zo comfortabel dat ik al in dromenland vertoefde tegen dat de wederhelft uit de badkamer kwam (happy birthday schat, maar nu effe slapen ;) ).

Hoogtepunt van de trip was uiteraard het etentje bij Hof van Cleve. Een avond vol verrassende gerechten, smaken en indrukken. We genoten met volle teugen. Voor mij de toppers? De gerechten met krab en langoustine. Overheerlijk.

Koningskrab
komkommer · basilicum · stracchino

langoustine ‘guilvinec’
venkel · ‘oud brugge’ kaas · saké

kleine zeeduivel
artisjok · aubergine · mossel

schotse zalm
courgette · olijf · tomaat

Jonge Duif 'Anjou'
sla · dooierzwam · kikkererwt

Kaas

's Anderendaags verkenden we Ieper. Het oorlogsverleden is echt wel pakkend, vooral aan de Menenpoort en de vele kerkhoven. Een moment om stil te worden. Ik wil hier zeker ook eens naartoe met de dochter. Een leerrijke ervaring waar ze zeker ook van zal genieten. 

In Lo-Reninge bezochten we het bezoekerscentrum van Jules Destrooper. Zeker niet suikervrij, maar een klassieker die ik toch eens wilde zien. 

De rit ging verder richting Belgische Kust waar we kozen voor B&B De Gasterie, een B&B in Koksijde, met wellness en zwembad. Ook hier weer een heerlijk bed, een droom van een badkamer en een lekker & uitgebreid ontbijt.

Voor het diner trokken we richting Carcasse. Je gaat er uiteraard voor het vlees, en de Angus côte à l'os was dan ook perfect, zowel qua bakwijze als smaak. Maar ook de bijgerechten waren van hoog niveau.

Afsluiten deden we 's anderendaags - op de Nationale Feestdag - met een pot mosselen in Nieuwpoort. Klassiekers moeten er zijn ;-)

Geen tripje om altijd te doen, maar zeker eentje waar we nog lang van kunnen nagenieten!


Reacties