Op zoek naar verkoeling...

We mogen dit jaar echt niet klagen van het zomerweertje. Al vroeg begonnen de zomerse temperaturen, en ook de komende dagen lijkt er geen slecht weer te komen. Mijn moestuin snakt naar wat water, en moet het voorlopig stellen met een gietbeurtje 's avonds met het nog resterende water uit de regenton. Maar we zeuren niet, we genieten ervan zolang het duurt.

Ik kan zelf wel heel moeilijk tegen warmte. Op het werk sta ik bekend om als de airco-fanaat. De collega's die met mij een bureau delen vragen dagelijks wel eens "of de airco nu alstublieft even af mag". Op dagen als deze zoek ik dan ook naar verkoeling op alle vlakken. Gisteren op de markt kocht ik een enorm stuk watermeloen. Lekker, koel en met veel water … ideaal dus.


Wat watermeloen en limoen in een glaasje water, een stuk watermeloen als tussendoortje, of zelfs in een salade. Gisteren koos ik voor een stukje gegrild vlees, met een frisse watermeloen-salade.

Ingrediënten
  • Watermeloen
  • Komkommer
  • Feta
  • Verse munt
  • Limoensap

Bereidingswijze

Snij de meloen en komkommer in stukjes. Verkruimel de feta. Meng en werk af met verse munt en wat limoensap.

Heel eenvoudig, maar ideaal bij hoge temperaturen.

Smakelijk!

Reacties