Ideetjes met hardgekookte eitjes

Elk jaar weer, enkele dagen na Pasen, denk ik "wat moet ik in hemelsnaam met al die chocolade?". Dit jaar kwam zo'n vraag al eerder, maar dan in de versie "wat moet ik in hemelsnaam met al die hardgekookte eieren?".

De dochter des huizes lust geen chocolade. En gelukkig weet iedereen dat intussen wel. Alleen... ze lust wel gewone eitjes én ze wil uiteraard ook paaseitjes gaan rapen. Dat deden we dan ook thuis, bij oma, en tijdens het paaseieren rapen in Bokrijk. Gevolg: een 20-tal hardgekookte eieren in de koelkast. Die kan je uiteraard geen dagen laten liggen.

Ik ging dus alvast op zoek naar wat ideetjes om deze op te gebruiken. En besloot om ze met jullie te delen. Geen standaard blogpostje dus, maar ideetjes die ik her en der tegenkwam.

Het eerste waar ik aan dacht zijn deviled eggs. Eenvoudig te maken en ideaal als snel hapje. De varianten zijn eindeloos: gewoon het eitje met wat mayo, mosterd en cayennepeper, of een fancy versie met avocado, ham, olijfjes, ...

Een klassieker, maar daarom niet minder lekker: vogelnestjes. Liefst nog met een oerdegelijke, klassieke tomatensaus en een homp puree!

Een eiersalade of andere versie voor bij je boterham misschien?

Uiteraard kan je ook eender wel broodje of slaatje bij de lunch opvrolijken met wat ei ;-)


En van op onze eigen blog nog wat ideetjes: zo kan je aan de slag met onze klassieke aardappelsalade, een pastasalade of de recent geposte paasbroodjes.

Veel plezier & denk aan je cholesterol ;-)




Reacties