Lekker Klassiek - genieten met smaak

Via onze Facebookpagina en Instagram kon je een ticket winnen voor het festival Lekker Klassiek, een organisatie van Studio 100 en Njam TV. Het festival combineert klassieke muziek met uitstekende gerechten door een scala Njam chefs. Uiteraard ging ik ook zelf een kijkje nemen. Samen met Geert en Elise trok ik richting Boom voor een dag vol prachtige composities en creaties.

Het weer was wat kouder, maar gelukkig bleef het droog. De dochter speelde toch op zeker, en haar festivaloutfit leek dan ook eerder op een "ik ga naar Pukkelpop" dan een "ik ga naar Lekker Klassiek", maar ach: laat het kind kind zijn :-)


Om niets te missen van de prachtige muziek organiseerden we onze dag zo dat we telkens tussen de optredens door wat te eten konden halen. We genoten dan van de muziek met een drankje - in onze campingstoeltjes. Ik vond het prachtig dat je deze mocht meebrengen. Ik kan het zelf fysiek jammer genoeg niet meer aan om lang recht te staan, en dit was een leuke oplossing.

Qua muziek was dit helemaal mijn ding. Ik genoot van Vivaldi bij het string orchestra met Jef Neve en Peter Bogaert, maar ook het eindconcert met orkest La Passione, Jef Neve en Dirk Brossé was prachtig. De dochter vond het Pulse Percussion Trio dan weer top. Heel leuk waren ook de kleinere ensembles die je her en der tussen de podiumconcerten kon vinden midden de eetstanden. Tijdens het wachten op mijn koffietje kon ik zo genieten van het vioolspel van enkele kinderen. Heel knap!


Voor de lunch trokken we meteen naar onze favoriete gerechten. Voor Elise is dat zonder twijfel iets van Pepe Giacomazza: Italiaans, Limburger en een keuken op haar maat. Pepe maakte er Carbonara Rossa met Elvea, een recept dat ik eerder al op deze blog deelde.


Ikzelf koos voor het feestelijke koninginnenhapje uit de Noordzee van Jan Buytaert. Achteraf gezien was ik daar heel blij om: een heel lekker gerecht én snel uitverkocht! Blijft voor mij ook steeds een leuke herinnering aan het programma Vlaanderen Kookt, waar ik enkele jaren geleden aan deelnam. Jan Buytaert kwam toen langs om samen met mij een kip tikka massala te maken. Geert ging voor de rundsburger met smokey chocolate barbecuesaus (Dominique Persoone).


De grootste ontdekking kwam voor mij namiddag langs. Ik had al eerder een mailtje gehad van Sebastiaan van Zùsto om me te melden dat er een suikervrije "Hoeked" donut werd voorgesteld op Tomorrowland. Laat dat festival nu niet meteen mijn smaak zijn, dus ik reageerde dat ik later wel eens zou langskomen. Op de uitnodiging van Lekker Klassiek zag ik dat Hoeked ook hier aanwezig zou zijn en dus nam ik meteen weer contact. En daar ben ik niet rouwig om. Een lekkere (vierkante) donut gezoet met zùsto, suikervrije chocolade en een zùsto crumble. Heerlijk! En geef toe, toch superleuk om eens een smakelijk uitziend gebakje te kunnen kopen en niet zelf te moeten bakken. Je kan deze donuts verkrijgen in de Hoeked shop in Antwerpen.


's Avonds trokken we richting Weber barbecue en Jeroen De Pauw voor een schitterende onglet met pan con tomate en een slaatje van venkel en rode ui.



Reacties