Suikervrij kokosijs

Er zijn zo van die dagen dat je niet logisch nadenkt. Zo besloot ik afgelopen woensdag om een dessertje te maken met gegrilde ananas en roomijs, maar vergat ik dat ik niet alle ingrediënten in huis had... op een feestdag. Een duik in de keukenkast zorgde echter voor wat inspiratie en ik ging aan de slag voor dit eenvoudig kokosijs.


Het ijs werd gezoet met Zùsto. Een review over de zoetstof en (gekocht) ijs kon je al eerder lezen. Ik besloot het ook eens zelf te verwerken in ijs. De smaak was prima! Wel opletten dat je tijdig het ijs uit de vriezer haalt, het wordt een redelijk hard blokje.

Het was een feestdag, en we kregen bezoek, dus mocht er ook een extraatje in het recept. Ik maakte het ijs met wat Clément Mahina Coco, een fles likeur dit ik uit de bar van de wederhelft ging halen. Gewoon de geur al van dit drankje.... heerlijk! En het kwam volledig tot zijn recht in dit recept.

Ingrediënten
  • 1 blik kokosmelk (400 ml)
  • 175 ml volle melk
  • 70 gram Zùsto
  • 2 el Clément Mahina Coco
  • Zeste van 1/2 citroen

Bereidingswijze

Meng de melk en de kokosmelk met de likeur en zeste van citroen. Voeg voorzichtig de Zùsto toe onder constant roeren. Doe dit niet te snel, want dan klontert de zoetstof in het vocht.

Doe het geheel in de ijsmachine en draai tot een ijs. Laat nog verder opstijven in de koelkast.

Ik serveerde het ijs met gegrilde ananas en een takje munt.

Reacties