Halloween Special - Partyfood

Als je op deze blog wat rondkijkt, kan je heel wat Halloween-recepten vinden. Van pompoensoep en -taart, tot een graveyard pizza of verfijnde ravioli. Ik krijg er maar niet genoeg van. Dit jaar koos ik voor 'partyfood'. Eenvoudige en kleine hapjes die passen op elk feestje - of gewoon voor een griezelige filmavond!

Spider Pizza
  • Pizzadeeg
  • Basissaus voor pizza
  • Geraspte mozzarella
  • Zwarte olijven (ik koos voor Kalamata olijven)

Steek kleine rondjes uit je pizzadeeg. Beleg ze zoals een margarita met de saus en kaas. Bak gedurende 10 minuten in de oven (220°C).

Maak spinnetjes van de olijven:
- Halveer ze in de lengte voor het lijfje
- Snij een kopje af voor het hoofd
- Snij de rest van de olijf in partjes en halveer deze voor de pootjes

Werk je pizza's af met de spinnetjes. Klaar!


Mummy-dogs

Pinterest staat er vol van, en ook ik maakte eerder al mummy hotdogs met knackworst. Maar eerlijk is eerlijk, zo'n worstje is nu niet echt heel lekker. Dit jaar kies ik voor gewone worstjes (ik had kleine dikke, maar je kan dit ook prima doen met chipolata's).

  • 6 worsten
  • 1 pak bladerdeeg
Snij het deeg in repen. Omwikkel de worsten met het deeg. Bak gedurende 15 à 20 minuten in de oven (200°C). Maak met wat mosterd nog oogjes voor je mummies en klaar!

Serveer met mosterd en ketchup. 



Mini-pompoenkaastaart

Klop de roomkaas met de halve cup Ellphi tot een geheel. Voeg één voor één de eieren toe en meng goed. Meng met de pompoenpuree. Voeg het vanille-extract en allspice toe.

Steek rondjes uit het kruimeldeeg (ongeveer 24). 

Vet een mini-muffinvorm in (ik gebruik hiervoor een bakspray). Bekleed de vormpjes met het kruimeldeeg. Vul met de pompoenvulling.

Bak gedurende 15 minuten in een op 180°C voorverwarmde oven.
Laat afkoelen op een rooster.

Klop de slagroom stijf met de eetlepel Ellphi. Doe in een spuitzak. Spuit toefjes op elk taartje. Werk af met nog wat extra allspice.

Smakelijk!

Reacties