Zomerse suikervrije cobbler

 Het was stil op de blog.... Heel stil. Ik postte de voorbije maanden heel wat op Instagram en Facebook, maar de energie om recepten uit te typen bleef vaak achterwege. Sorry daarvoor! Ik wil het allemaal graag doen, maar mijn lichaam wil niet altijd mee. Maar ik maak het zeker goed! Ik maakte de voorbije periode heel wat nieuwe receptjes, en testte enkele nieuwe producten van Ellphi uit. Die volgen zeker nog de komende weken/maanden. 

Eén van de gerechtjes die ik de voorbije periode wel eens op tafel zette was een cobbler-dessertje. Vers fruit en een eenvoudig beslag. Combineren met een bolletje vanille-ijs of slagroom en je kan eenvoudig en snel smullen van een homemade dessert.

Ik maakte dit dessert al met perziken, bramen, rode bessen,... eigenlijk eender wat voorhanden was. Je kan vers fruit nemen (de bramen en rode bessen gingen letterlijk van de struik in de pot) of een portie diepgevroren fruit.


Ingrediënten

  •  200 gram boter
  • 1 kop bloem
  • 1/2 kop Ellphi zoetstof
  • 1 el bakpoeder
  • 1 kop melk
  • 2 koppen vers fruit (perziken in partjes, bramen, aardbeien, bessen...)
  • 1 tl kaneel
  • een snuifje zout

Bereidingswijze

Verwarm de oven voor op 200°C.

Doe de boter in de bakschotel en laat smelten in de oven.

Meng intussen de bloem, zoetstof, bakpoeder, het zout en de melk tot een beslag.

Haal de bakschotel met gesmolten boter uit de oven. Giet er het beslag in. Niet roeren, gewoon erbij gieten.

Verdeel het fruit over de schaal. Bestrooi met de kaneel.

Bak gedurende 30 à 40 minuten in de oven.

Serveer warm met een bolletje ijs en/of slagroom.

Smakelijk!

Reacties