Thaise Curry met kip en courgette

Ik heb het eerder al vermeld, ik ben dol op curry's. Tot mijn verbazing stelde ik onlangs echter vast dat ik bitter weinig van mijn currygerechten online gezet heb. Hoog tijd om daar wat verandering in te brengen.

Mijn "standaardrecept" voor een curry, is deze eenvoudige Thaise groene curry met kip en courgette. Makkelijk te maken en snel klaar. Het ideale gerecht na een lange werkdag dus.


Ingrediënten (voor 2 personen)

  • Een dubbele kipfilet
  • 1 courgette
  • 1 blik kokosmelk
  • 1 à 2 el groene currypasta
  • Enkele druppels vissaus
  • 1 limoenblad
  • 1 stengel citroengras
  • Optioneel: verse koriander
  • olijfolie

Bereidingswijze

Verhit de olijfolie in een kookpot. Voeg de in stukjes gesneden kipfilet toe en bak de stukjes kip goudbruin. 

Voeg de in blokjes gesneden courgette toe en bak een minuutje mee.

Voeg vervolgens de currypasta toe en bak even mee. Afhankelijk van het merk (en de intensiteit) kies ik voor 1 à 2 eetlepels.

Voeg de kokosmelk, vissaus, limoenblad en citroengras toe en laat zachtjes pruttelen gedurende 20 minuten.

In tussentijd kan je de bijgerechten bereiden. Ik kies meestal voor rijst en een stukje stokbrood (en aardappelen voor de rijst-hatende wederhelft).

Haal je gerecht van het vuur, vis er het limoenblad en de citroengrasstengel uit.

Garneer eventueel met wat verse koriander.

Reacties