Broodje Pulled Pork

Het is zover, vanaf vanmiddag gaan we in 'lockdown light'. Ik zit zelf al enkele dagen min of meer in lockdown, enkel een bezoekje aan de supermarkt en een korte wandeling in de buurt met pup en dochter zijn nog redenen waarvoor ik buiten kwam. 

Maar die supermarkt... jongens toch. Waarom dat hamstergedrag? Als er nu 1 ding duidelijk bleek uit de berichtgeving, is het wel dat voedingswinkels open blijven. Niet alleen de obsessie met WC-papier, maar lege rekken pasta, rijst en diepvriezers maken het een troosteloos beeld. Gelukkig weck ik in de zomer voldoende groenten en fruit, zodat we daarmee wel een tijdje verder kunnen. Mits wat aanpassing gezien de uitverkochte rekken, kom ik wel een tijdje toe met wat ik sowieso in huis heb. 

De lockdown is ook ideaal om de vriezer weer wat bij te vullen. Ik maakte gisteren een keteltje kervelsoep (met verse kervel uit de serre) en bereidde een pulled pork in de slowcooker. Ik had nog een groot pak varkensvlees liggen van een ondefinieerbare cut, maar met vet aan. (Tja, dat komt ervan als je vergeet te labelen!) In ideale omstandigheden gebruik je een schouderstuk, maar een ander taai stuk dat niet te mager is, past ook wel.


Ingrediënten
  • 1,5 kg varkensvlees
  • 1 cup appelsap
  • 1/4 cup appelazijn
  • 1 blik tomatenpassata (ik nam een bokaal uit de weckvoorraad)
  • 1/4 cup PureVia agave
  • 1 ui
  • 1 el peper
  • 2 tl zout
  • 1 tl chilipoeder
  • 1 tl lookpoeder

Bereidingswijze

Wrijf het varkensvlees in met de droge kruiden.

Snipper de ui fijn en doe onderin de slowcooker. Leg er het vlees op. Overgiet met het appelsap, azijn, passata en agave. Gaar 8u op low.

Neem 2 vorken en trek het vlees uit elkaar tot je "draadjes" krijgt. 

Serveer met een zacht broodje (sandwiches) en coleslaw.

Reacties