Sheperd's pie in de lente

Ik hou wel van een sheperd's pie. Een warm stoofpotje met een laagje puree erboven, heerlijk! Een ideaal gerecht ook om overschotjes van lamsvlees in te verwerken. Ook na het paasfeest had ik een stuk lamsbout over, maar niet echt veel zin in een winterse schotel. Ik gaf mijn sheperd's pie dan ook een frissere toets met erwtjes en babymaïs!


Ingrediënten
  • 300 gram gebraden lamsvlees, in stukjes
  • 2 wortelen
  • 100 gram babymaïs
  • 1 kopje erwtjes (diepvries)
  • 1 ui
  • 1 teentje look
  • 1 blik tomatenblokjes Elvea cubetti
  • 250 ml lamsbouillon*
  • 1 el bloem
  • 1 kg kruimige aardappelen
  • 1 eierdooier
  • 1/2 kopje melk
  • peper, zout, nootmuskaat

*Ik heb altijd wel verse lamsbouillon in de vriezer zitten, maar je kan gerust een half bouillonblokje met water gebruiken.

Bereidingswijze

Snipper de ui en look fijn. Snij de wortelen en babymais in stukjes.

Fruit de ui en look in wat boter. Voeg de stukjes wortel toe en bak even verder. Voeg de babymaïs en het lamsvlees erbij, bestrooi met de bloem en bak even zo verder. Voeg de tomatenblokjes en lamsbouillon erbij en laat 10 minuten zachtjes pruttelen. Voeg dan de erwtjes bij en laat nog 5 minuutjes zachtjes pruttelen. Kruid met peper en zout.

Doe deze vulling in een ovenschaal.

Bereid een aardappelpuree met de aardappelen, eierdooier, melk. Kruid met peper, zout en nootmuskaat.

Verdeel de aardappelpuree over de vulling in de ovenschaal. Trek met een vork lijntjes in de puree en bestrooi met paneermeel.

Bak nog 15 minuten in de oven (200°C).

Reacties