Ceviche van tonijn

Enkele weken geleden was ik te gast op een BBQ van Carrefour. Ex-wereldkampioen barbecue Peter De Clercq serveerde ons in het prachtige kader van Villatitude een gevarieerd zomers menu om bij te watertanden. Het feit dat het die dag continu geregend had, vergat je er zelfs even bij ;-)


Mijn favoriet gerecht was het hapje met gegrilde gamba's van Madagascar gerookt met rozemarijn en vergezeld door een mango chutney. Heerlijk van smaak en prima kwaliteit van gamba's. Ik ben alvast fan! Alleen zijn ze hier thuis niet zo dol op "dat gepruts" met de schalen van de gamba's en wordt er nogal gegromd als ik dat te vaak op het menu zet.


Vorige week vierden we onze zesde huwelijksverjaardag en was ik toch op zoek naar een even leuk hapje, maar met minder 'gepruts'. Het werd uiteindelijk een ceviche van tonijn waarbij ik de sesamolie van Carrefour eens kon uittesten. En het moet gezegd: het viel in de smaak! Lekker fris, zomers, en weinig werk aan. Wat wil een mens nog meer?


Ingrediënten 

  • 400 gram verse tonijn
  • 4 lenteuitjes
  • een takje verse munt
  • 2 el sojasaus
  • 1 el sesamolie (Carrefour Selection)
  • 1 geutje vissaus
  • sap van 1 limoen
  • 2 tl geroosterde sesamzaadjes
  • 2 tl zeste van sinaasappel

Bereidingswijze

Snij de tonijn in blokjes.

Snipper de lenteuitjes en munt fijn.

Meng de sojasaus, sesamolie, vissaus en sap van de limoen tot één geheel.

Doe alle ingrediënten in één kom en meng tot een geheel. Kruid wat bij met peper (zout is niet nodig, de vissaus zorgt voor een zoute toets).

Serveer onmiddellijk.


Wij kozen voor lenteui en munt uit de tuin, maar alle ingrediënten zijn uiteraard verkrijgbaar bij Carrefour. Geen zin om te shoppen en te zoeken? Bestel je boodschappen dan via Carrefour Drive. Wij deden dit eerder ook al, onze ervaringen kan je hier lezen.



Reacties