Pesto van rucola en walnoot

Afgelopen weekend was de zon al goed van de partij. Ik kreeg er een instant lentegevoel van!

Zaterdag werd een enorme to do lijst afgewerkt (zon geeft energie!) en zondag kon je me terugvinden bij Standaard Boekhandel op het Gouden Kruispunt (Tielt-Winge), waar ik samen met Laura Canjels deelnam aan een boekevent. Je kon er gelijktijdig een kijkje nemen in mijn kookboek "Suikervrije Desserten" en Laura's boek "Gelukkig Glutenvrij", uiteraard onder het genot van de nodige proevertjes.

Al dat proeven en praten over gezonde voeding gaf me, gecombineerd met de zon, zin in een meer zomers gerecht. Een kijkje in de koelkast en voorraad gaf een zakje rucola dat dringend opgebruikt moest worden, een half plantje basilicum, en een restje bulgur. Het resultaat: een bulgursalade met een pesto van rucola en walnoot.



Ingrediënten

  • 1/2 zak rucola
  • 1 handje basilicum
  • 1 handje walnoten
  • 1 lookteentje
  • Sap van 1/2 citroen
  • Olijfolie
  • 1 handje versgeraspte parmezaanse kaas
  • peper en zout

Bereidingswijze

Maal de rucola, basilicum, walnoten en look fijn in een foodprocessor of met de vijzel en stamper. Voeg het citroensap toe en kruid met peper en zout. Voeg dan de kaas toe en beetje bij beetje de olijfolie tot je de gewenste dikte verkrijgt.

Lekker bij een pasta, quinoa, bulgur of gewoon zo op een toastje!

Reacties