Happy Holidays Dinner - Creations at Home by Silverspoon

Peter Goossens van het Hof van Cleve wordt wel eens de Godfather van de Belgische gastronomie genoemd. Foodies weten dat dit niet helemaal klopt en Peter zou waarschijnlijk de eerste zijn om me daarin bij te treden. Er zijn namelijk nog wel andere klinkende namen in de Belgische gastronomie. Eén daarvan is zonder enige twijfel Roger Souvereyns, de chef van het legendarische Scholteshof in Stevoort. Een groot aantal van de huidige sterrenchefs hebben vroeger in zijn keuken patatten staan schillen. Een chef die zijn tijd ook heel ver vooruit was en zich niet liet verleiden door trends of hypes. Op zijn borden lagen geen rare chemische brouwsels, maar ingrediënten van zeer hoge kwaliteit met een maximum aan smaak. Iedereen vond de grote kruidentuin van Hertog Jan toch fantastisch? Roger had dat ook, maar dan reeds 40 jaar geleden. 

Toen we hoorden dat we een “home delivery” mochten testen van een gastronomisch menu waar Roger de hand in had waren we onmiddellijk enthousiast. Zullen we de hand van deze voormalige sterrenchef proeven in deze box ? We proefden het Happy Holidays dinner van Creations at Home by Silverspoon.

Zeker met het oog op de komende feestdagen kan dit soort menus onze aandacht trekken. We kunnen waarschijnlijk niet op restaurant, maar niet iedereen wil uren in de keuken staan ploeteren om een lekker menu te serveren. Kwalitatieve afhaalmenu's met net dat tikkeltje meer zijn dan ideaal.

De signatuur van Roger Souvereyns was ook duidelijk terug te vinden op ons bord. Ingrediënten van hoge kwaliteit, pure smaken en geen schuimpjes, parels, of godweetwat. Een smaakvol menu dus.

Happy Holidays dinner 

Bereiding van kreeft met gember en prei

Gevulde Portobello Champignon met een brunoise van groentjes
Zachte mosterdsaus

Parelhoen op wijze van de chef
Seizoensgroentjes

Verloren brood van Brioche
Bourbon vanille en appel


Ik ben altijd nogal fan van kreeft, maar tot mijn eigen verbazing was dit niet mijn favoriete gang. De gevulde portobello daarentegen was super. Zacht, smaakvol en met een heerlijk sausje.

De porties zijn zeker voldoende, bij het hoofdgerecht moest ik intussen 'vechten' om mijn bordje leeg te krijgen. 

Minpuntje naar mijn mening? Voor een prijs van 155 euro voor 2 personen had ik eerlijk gezegd verwacht dat de details ook zouden kloppen. Ik miste echt wel een broodje en botertje voor bij het menu. 





Reacties