Chocolate overkill - suikervrije brownies met extra veel chocolade

Vandaag is het World Chocolate Day, geen betere dag om een brownie te posten!

Naast mijn koffie-verslaving zijn er nog enkele zaken waar je me blij mee kan maken. En chocolade is daar eentje van. Onlangs had ik echt zin in een smeuïge brownie met extra veel chocolade. En toevallig had ik nog een berg paaschocolade liggen, dus ging ik aan de slag.


De brownies zijn fudgy, met een krokant randje. Helemaal zoals ik ze graag heb. Ik combineerde pure en melkchocolade, maar het staat je natuurlijk vrij eender welke chocolade te gebruiken. Zoals zo vaak is het bij mij eerder een kwestie van 'wat heb ik in huis' ;-)

Ingrediënten

  •  115 gram zoutloze boter, gesmolten
  • 200 gram Ellphi zoetstof
  • 2 eieren
  • Vanille-extract
  • 100 gram bloem
  • 1/4 kop ongezoet cacaopoeder
  • 1 kop melkchocolade, in stukjes
  • 1/2 kop gesmolten pure chocolade
  • een snuifje zout


Bereidingswijze

Meng de bloem, cacaopoeder, zoetstof en zout in een grote mengkom.

Klop de eieren los en meng met de gesmolten chocolade en vanille. 

Meng het boter-eimengsel voorzichtig onder de droge ingrediënten. Niet overmixen, gewoon rustig roeren tot het een geheel is.

Meng er met een spatel voorzichtig de stukjes chocolade onder.

Bekleed een bakblik met bakpapier. Giet er het deeg in.

Bak gedurende 30 minuten in een op 175°C voorverwarmde oven.

Laat de cake afkoelen in het bakblik. Ontvorm en snij in porties.

Smakelijk!

Reacties