Feestelijke kaasschotel

Wie de blog al wat langer volgt weet dat ik dol ben op kaas, in die mate zelfs dat ik af en toe zelf kaas maak. 

Onlangs mocht ik van Lidl proeven van een assortiment van hun kazen. De kaasschotel werd afgewerkt met vers en gedroogd fruit, een heerlijk brood en bijpassende wijn. Eenvoudige ingrediënten, die een feestelijk resultaat geven. Ideaal voor de komende feestdagen!

Wij genoten vooral van de Reblochon, Fourme d'Ambert en Brigand kazen. Kazen met een pittige smaak, maar toch in balans. Ik was bovendien aangenaam verrast om te zien dat er een zuurdesembrood bij de mand zat.. Uiteraard geen zuurdesem zoals de broden die ik zelf bak en die twee dagen staan te rijzen, maar wel een lekker en makkelijk alternatief.

De wederhelft was in de wolken van de gezouten boter uit het Délicieux gamma. Deze boter met groffe zoutkristallen is één van zijn favorieten, en wanneer de feestdagen eraan komen komt deze steevast in het winkelmandje terecht ;-)

Waar ik me zelf het meest over verbaasde waren de noten en gedroogde vruchten. Om één of andere reden kocht ik deze nooit in een gesloten verpakking. Ik wil altijd de nootjes 'zien'. De bij de kaasschotel horende pakjes van Alesto waren echt zo lekker dat ik ze in de toekomst toch zal meenemen. 


Wil je zelf aan de slag met een kaasschotel? Ik scheef eerder een uitgebreide blog over hoeveelheden, samenstelling, enz... 

Disclaimer: all pictures and texts are copyrighted by Tineke Vanhove and Tineke's Cucina unless stated otherwise in the article. While some items might have been gifted by the producer or distributor, these are in no way paid promotions or recommendations


Reacties