Halloween ideetjes

Happy Halloween! Vanavond is het effectief 'Halloween'. We gaven je eerder al ons recept voor spooky cupcakes, vandaag houden we het eenvoudig. Hieronder geef ik je graag een lijstje met de leukste Halloween Recepten die je op onze blog kan vinden.

Maar eerst: pumpkin carving. Ik hou ervan om elk jaar samen met de dochter een pompoen uit te hollen. We doen dit nu al jaren en het is onze traditie geworden. Elise vraagt telkens in de aanloop naar Halloween uitdrukkelijk naar "de pompoen", en zoekt zelf op Pinterest naar inspiratie. Dit jaar kozen we voor een haunted house en een smiley spookje.


Wil je zelf aan de slag? Je komt al ver met een scherp mes, een lepel en wat vaseline. Ik gebruik de vaseline om de pompoen iets langer te bewaren. Na het snijden smeer je de binnenkant in met vaseline en klaar.

Kies voor een mooie pompoen. Dit jaar had ik een langwerpig exemplaar, andere jaren koos ik eerder voor een ronde. Welke je ook kiest, hou de exemplaren met builen en bulten maar voor de soep, daar kan je niet zo veel mee bij het uithollen.
De ervaring leert me dat de kleinere pompoenen ook harder zijn en moeilijker uit te hollen.

Ga niet voor de moeilijkste creaties. Kijk eens rond op internet en print een sjabloontje af. Teken dat op de pompoen en snijden maar! Op de foto hieronder zie je ook een Dremel liggen. Mocht je zo'n toestel hebben: dit is heel handig voor kleine figuren en uitsnijdingen!



Maar ik had ook de receptenlijst beloofd, dus hier gaan we. Een massa recepten met pompoen, snoepjes, gebak en partyfood!

Dinner party recepten
Gebak en snoep

Reacties