Pasta margarita

Het hoeft niet altijd enorm ingewikkeld te zijn. Dat bewees deze zomerse pasta.

We kregen de afgelopen weken al heel wat mooie dagen voorgeschoteld. Ik heb dan vaak niet veel zin om uitgebreid en lang te koken, maar kan wel genieten van een zomers gerecht. Ik maakte deze snelle en eenvoudige pasta, die door de dochter omschreven werd "precies een pizza mama! lekker!" - vandaag "pasta margarita" :-)


Ingrediënten (voor 4 personen)
  • Korte pasta (ik koos casarecce)
  • 1 grote bol buffelmozzarella
  • 1 blik tomatenblokjes
  • 1 teentje look
  • 1 el olijfolie
  • Een handvol verse basilicum
  • Gedroogde Italiaanse ham
  • Peper en zout

Bereidingswijze

Maak een eenvoudige tomatensaus. Ik koos voor de basissaus die ik ook op pizza's doe. Doe hiervoor de tomatenblokjes, het lookteentje en olijfolie in een pan. Kruid met peper en zout en laat 20 à 30 minuten pruttelen.

Kook intussen de pasta beetgaar.

Meng de pasta met de saus, bestrooi rijkelijk met snippers gedroogde ham en verse basilicum. Werk af met de mozzarella.

Smakelijk!

Reacties