Boekweittaartjes met vanillepudding en frambozen

Enkele weken geleden kreeg ik van Myriam (van Hap en Tap) de vraag of ik wou meedoen aan een wedstrijd van Imperial. Wie me al wat volgt weet dat ik niet zo happig ben op wedstrijden. Vaak gaat het om leuke initiatieven, maar we moeten ook vaak vaststellen dat de te gebruiken producten suiker bevatten. Hier was dat niet het geval.... dus heb ik toch een keertje de koe bij de horens gevat en meegedaan.

De opdracht? Een lactosevrije recept met het vanillepoeder van Imperial.


Nu ben ik sowieso al fan van dit poeder. Het is niet alleen lactosevrij, maar ook gluten- en suikervrij. Ik gebruik het dan ook regelmatig in recepten.

(Laat ik daar ook aan toevoegen dat het chocoladepuddingpoeder ook suikervrij is!)

Na de opdracht en producten te hebben ontvangen begon het dan: een lactosevrije recept. Maar mijn recepten zijn ook sowieso suikervrij. Waarom dan niet ineens ook glutenvrij? Het bleek geen gemakkelijke opgave, maar het resultaat was wel zeker geslaagd! Een suiker-, gluten- en lactosevrij boekweittaartje met vanillepudding, framboosjes en lactosevrije chocolade.



En eerlijk? Je proeft van de pudding zelfs geen verschil!

Heb je trouwens nog niet gestemd? Klik dan zeker op de link van het recept bij Imperial en stemmen maar! (Vergeet niet je stem te bevestigen via mail)

Ingrediënten

Voor de taartbodem
150 gram boekweitmeel
50 gram amandelmeel
2 eieren
1 el kokosvet
Snuifje zout

Voor de pudding
1 pakje Imperial vanillepuddingpoeder (50 gram)
½ liter rijstmelk
5 el zoetstof (Ellphi)

Afwerking
Lactosevrije chocolade op basis van rijstmelk
Frambozen

Bereidingswijze

Meng de ingrediënten voor de taartbodem tot een glad deeg. Laat een half uurtje opstijven in de koelkast.

Maak intussen de pudding klaar zoals aangegeven op de verpakking. Giet de warme pudding in een kom en dek af met een stukje huishoudfolie. Zo voorkom je dat de pudding een velletje krijgt. Laat afkoelen.

Verwarm de oven voor op 200°C.

Rol het deeg uit en bekleed er je bakvormpjes mee. Zet de bakvormpjes nog een tiental minuutjes in de koelkast.

Bak de taartbodems gedurende 12 minuten in de voorverwarmde oven. Laat afkoelen.

Vul de taartjes met de vanillepudding. Werk af met wat frambozen en rasp er wat chocoladeschilfers over.

Smakelijk!


Reacties