Snelle pastamaaltijden

De voorbije week kregen we van Delhaize de melding van een nieuw gamma groentemengelingen. Sinds januari biedt Delhaize vier nieuwe groentemengelingen met saus aan in de afdeling Fruit en Groenten, die je moeten helpen om snel een gezonde maaltijd op je bord te toveren.


Dat wilden we zelf wel eens proefondervindelijk uittesten.

Je kan kiezen uit vier schaaltjes van 400 gram (2,49 €):

  • Pasta funghi genova
  • Pasta romanesco
  • Pasta zucchini
  • Pasta pomodore

De wederhelft zag me al aankomen, met mijn groentenbakje, zonder enig vlees en met een klein beetje saus; en de dochter vroeg gewoon luidop "en het vleesje mama". (Het kind zou eens moeten weten dat ze soms gewoon ook veggie maaltijden krijgt voorgeschoteld)

Om de lieve vrede te bewaren, en omdat ik het toch niet over mijn hart krijg om 'zomaar' een voorgekauwde maaltijd te bereiden, koos ik dan toch voor kalkoen als toevoeging.

Ingrediënten, voor 3 personen
  • Een schaaltje "pasta funghi genova"
  • 200 gram kalkoenfilet, in reepjes gesneden
  • 100 ml room
  • 2/3 pakje linguine

Bereidingswijze

Kook de pasta volgens de gegevens op de verpakking. Intussen kan je de groenten en saus bereiden.

Verhit wat olijfolie in een wokpan. Voeg de kalkoenreepjes toe en bak kort aan. Voeg de groenten met saus toe en bak verder.

Op de verpakking stond vermeld dat je 10 minuutjes alles moest bakken en klaar. Persoonlijk vind ik dit te lang, je groenten gaan nogal overgaar zijn. Zeven minuten volstaan hier zeker.

Er zit inderdaad een lekker sausje onderaan het schaaltje (in dit geval op basis van pesto napolitana), maar met toevoeging van het vlees was dit echt wel te weinig. Op het einde van de gaartijd voegde ik dan ook wat room toe met een prima resultaat!

Besluit: een prima alternatief voor een maaltijd na een drukke werkdag. Wij zullen zeker de andere varianten ook eens uittesten!


Reacties